کتابخانه باقرالعلوم (ع) پاکدشت

کتابخانه عمومی باقرالعلوم

کتابخانه باقرالعلوم (ع) پاکدشت

کتابخانه عمومی باقرالعلوم

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

وحدت از دیدگاه امام خمینی

استخراج و تنظیم: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی

ناشر: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی

 

عزت و اقتدار اسلام و مسلمین از محورهای عمده و بلکه اصلی ترین بنیان اندیشه ها و آمال حضرت امام بود که سراسر عمر با برکت خویش برآن پای فشرد. برخلاف تصور دوستان جاهل یا دشمنان مکار در مکتب نظری و عمل امام، وحدت یک تاکتیک یا ابزار مصلحتی برای پیشبرد اهداف و مقاصد سیاسی انقلاب اسلامی نبود.

کتاب وحدت از دیدگاه امام خمینی در شش فصل به رشته تحریر در آمده است.

فصل اول: ماهیت وحدت

2- فصل دوم: ضرورت وحدت

فصل سوم: روشهای ایجاد وحدت

فصل چهارم: آثار و نتایج وحدت 

فصل پنجم: وجوه مختلف وحدت

فصل ششم: فقدان وحدت

این کتاب، مجموعه بیانات و نوشته های امام خمینی - رضوان الله علیه - درباره وحدت اسلامی است که از کتاب های چهل حدیث، صحیفه نور، کشف الاسرار، مناسک حج، ولایت فقیه و وصیت نامه سیاسی - الهی، استخراج و تنظیم شده است. هر یک از فصلهای کتاب بر اساس تاریخ صدور یا نگارش آن تنظیم شده است. و در انتهای کتاب ماخذ قطعات منتخب قرار دارد. در بخشی از کتاب، لزوم و ضرورت وحدت بر اساس حکم عقل، شرع و مصلحت بیان می شود. فصل پنجم کتاب که بخشی بسیار مهم است به وجوه مختلف وحدت اشاره دارد. از جمله وحدت بین مسلمین, وحدت در جامعه, وحدت نیروهای مسلح, وحدت دولت و مجلس و ...

در بخش ششم مخاطب با علل تفرقه و شیوه هایی که دشمن از طریق آنها ایجاد تفرقه کرده و اینکه چه عواملی باعث ذلت مسلمین می شود آشنا خواهد شد.

در بخشی از کتاب می خوانید:

امروز تبلیغات علیه من و شما نیست، تبلیغات علیه اسلام است. اگر ما با اسلام کار نداشتیم، کسی با ما بد نبود. امروز آمریکا و شوروی را که آنقدر در دنیا فساد می کنند، کسی محکوم نمی کند، ولی تمام محکومیت ها مال ماست. در دنیا، تنها ایران است که مورد سؤال است، ولی اگر ما وحدت خودمان را حفظ کنیم و هم صدا و هم جهت باشیم، از هیچ چیز نباید بترسیم. مهم این است که با هم خوب باشیم و تصمیم داشته باشیم که مستقل و آزاد حرکت کنیم و مطمئن باشید که می توانید. ترس آن موقعی است که رؤسا با هم اختلاف داشته باشند و مردم در صحنه نباشند که به حمد الله امروز هم مردم در صحنه هستند و هم همه دست اندرکاران با هم خوب هستند.

معرفی کتاب

 

  • bagheralolum library